Start van het nieuwe schooljaar

Het nieuwe schooljaar komt dichterbij. Leerlingen en studenten hebben er een deugddoende vakantie op zitten en zijn misschien al aan het denken aan een nieuwe start.

Als CD&V vinden we het belangrijk dat de jeugd van Sint-Gillis-Waas van onderwijs kan genieten. We werken er ook hard aan om dit op een veilige en milieuvriendelijke manier mogelijk te maken. We geven enkele voorbeelden. Wil ook jij duidelijk maken dat je veilig terug naar school gaan belangrijk vindt? laat het ons weten via onze contactpagina en hang onze boodschap aan jouw raam.

Veilige mobiliteit

Een schoolomgeving is een drukke omgeving, waar voetgangers, fietsers en automobilisten samenkomen. CD&V ijvert voor veilige schoolomgevingen en een schoolstraat waar mogelijk. In De Klinge is de eerste schoolstraat in de gemeente van start gegaan, wat positief ervaren wordt.

Milieu en duurzaamheid

In scholen worden onze kinderen gevormd. We geven hen daar dan ook vele waarden en normen mee. Respect voor het milieu en duurzaamheid horen daar zeker bij. We zijn blij om te zien dat we in Sint-Gillis-Waas veel schoolgaande jeugd met de fiets zien. Proficiat!

Jonge gezinnen

Vele jonge gezinnen hebben schoolgaande kinderen. We willen er dan ook voor zorgen dat schoolgaan zo vlot mogelijk loopt. We ondersteunen bijvoorbeeld buitenschoolse kinderopvang, zodat werken en schoolgaande kinderen vlot gecombineerd kunnen worden.

Sterk onderwijs

In Sint-Gillis-Waas zijn we fier op het onderwijs dat gegeven wordt. We zijn trots op het werk dat elke leerkracht verricht. We zijn trots op de samenwerkingen die scholen aangaan met elkaar. In Meerdonk is bijvoorbeeld onlangs een initiatief opgestart om de samenwerking tussen de scholen in de kijker te zetten en om inwoners te overtuigen om hun kinderen in eigen gemeente naar school te laten gaan.