Bij de heraanleg van het centrum van Sint-Pauwels in de jaren negentig werd een vergunning aangevraagd om een fietspad over de Dries te leggen. Deze aanvraag werd toen geweigerd door het toenmalige Monumentenzorg.

Vandaag liggen de kaarten anders: het gemeentebestuur is opnieuw in gesprek met Agentschap Wegen en Verkeer (AWV) om een fietspad over de Dries te leggen. De afbraak van het bushokje is voor Onroerend Erfgoed, het vroegere Monumentenzorg, geen probleem. Het gemeentebestuur wil nu opnieuw een vergunning aanvragen om een veilig fietspad over de Dries aan te leggen. Als Onroerend Erfgoed nu positief reageert komt er een fietspad!

In augustus wordt het stuk weg tussen Vosdreef een Schoenen Molders opnieuw aangelegd. Het Agentschap Wegen en Verkeer is ook akkoord om het fietspad mee op te nemen in het werk.

Dit is het positieve resultaat van de onderhandelingen tussen het gemeentebestuur en het Agentschap Wegen en Verkeer.

• Mobiliteit & openbaar vervoer
  • Verkeer & verkeersveiligheid