Tijdens de nieuwjaarsreceptie maakte CD&V Sint-Gillis-Waas nieuwe namen bekend van kandidaten voor de komende gemeenteraadsverkiezingen. Het gaat hierbij om volgende personen: Roeland Salaets (voorzitter van de Gewestelijke Maatschappij voor Volkswoningen) uit Sint-Gillis-Waas. Voor Meerdonk zijn dit Katrien Dullaert (leerkracht secundair), Sylvia Stessens (bestuurder Gewestelijke Maatschappij voor Volkswoningen) en Bart Verelst. William Vermeulen (zelfstandige), Marc Van Britsom (bewakingsagent), Linda Baert-Dhondt en Kim Schelfaut (docent) uit Sint-Pauwels. Klingenaars Leo De Clerck (commercieel en HR verantwoordelijke) en Matthias Van Zele (OCMW-raadslid) verschijnen ook op de kieslijst.

“Bij het opstellen van de lijst zorgen we dat we een goede weerspiegeling krijgen van de samenleving”, zegt burgemeester Chris Lippens. Momenteel werkt de partij een realistisch programma uit om naar de kiezer te trekken. “Door de info, die we kregen tijdens het congres en onze huisbezoeken, te combineren met onze bestuurservaring gaan we een programma opstellen op maat van Sint-Gillis-Waas, Sint-Pauwels, De Klinge en Meerdonk.”

• Verkiezingen