Vandaag heeft Schepen Chantal Vergauwen enkele belangrijke punten meegebracht uit de Provinciale Commissie Verkeersveiligheid. Het gaat hier over de Zandstraat (N403).

Fietspad Dries

Vandaag is de belofte van het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV) gekomen dat het bushokje zal afgebroken worden en dat er een fietspad zal aangelegd worden op Dries.

Fietspaden

CD&V Blijft ijveren voor gescheiden fietspaden. Dit komt de verkeersveiligheid ten goede. AWV en het gemeentebestuur zijn hierdoor geen voorstander om de snelheidslimiet te beperken tot 50km/uur. Dit zou immers impliceren dat de fietspaden aanliggend aan de rijbaan gelegd zouden worden. Ook heeft AWV tellingen uitgevoerd, waardoor blijkt dat er slechts 15 oversteekbewegingen zijn tijdens de spits, waardoor een snelheidslimiet van 70km/uur te verantwoorden blijft.

Oversteekplaatsen

Het gemeentebestuur stelde als eerste de vraag aan AWV om de oversteekplaatsen van extra verlichting te voorzien. AWV heeft vandaag bevestigd tegemoet te komen aan deze vraag. Dit zal echter pas uitgevoerd worden bij de totale renovatie van de Zandstraat. Daarom beslist het gemeentebestuur nu reeds om zelf extra verlichting te plaatsen aan het zebrapad aan de Bagonie. Bij de totale renovatie zal dit voorzien worden van middeneilanden.