Nieuwsbrief april
N°4 - 26/04/2017

Beste vrienden,

De lente begint haar intrede te doen in het land. Dit merken we aan het goede weer waarvan we reeds meermaals hebben mogen genieten. In het straatbeeld ziet men ook meer en meer mensen de fiets nemen als vervoersmiddel. Dit is een tendens waar wij als CD&V volop willen op inspelen.

Op onze facebookpagina zijn we reeds gestart met onze bewustmakingscampagne van Koning Fiets. De fiets willen wij ook als beleid zijn rechtmatige plaats geven op de openbare weg. Een voorbeeld hiervan is de Nieuwstraat, die de eerste fietsstraat van onze gemeente zal worden. Daar zal de fiets als koning van de weg volledig tot zijn recht komen.

CD&V Sint-Gillis-Waas wil uiteraard de daad bij het woord voegen. Daarom nodigen wij iedereen uit om met ons mee te fietsen op 7 mei. Die zondag organiseert de gemeente het bloesembeleefbal, een activiteit waar wij als groep aan zullen deelnemen. Praktische zaken kan je hier vinden, afspreken doen we om 9h30 op het kerkplein van Sint-Gillis-Waas.

De lente zorgt er ook voor dat mensen meer buiten komen. Het zal zelfs meer dan eens gebeuren dat je enkele van ons op straat zal zien, druk in de weer om alle huizen te bezoeken in onze gemeente. Onlangs is het startschot gegeven om ons engagement waar te maken. De voortgang kan je op deze pagina vinden, waar alle bezochte straten een kleurtje krijgen. Iedereen die dit project ondersteunt is uiteraard welkom om met ons op pad te gaan. Je kan dit doen door een mailtje te sturen naar info@sint-gillis-waas.cdenv.be of één van onze mandatarissen of bestuursleden aan te spreken. De bedoeling is dat we luisteren naar onze inwoners en dat we zo ontdekken wat er reilt en zeilt binnen onze gemeente.

Zoals de lente symbool staat voor een nieuw begin, zo is ook onze burgemeester Chris Lippens opnieuw aan de slag gegaan. Na een periode van deugddoende rust en herstel is hij helemaal klaar om er terug tegenaan te gaan. Ondersteund door een sterke ploeg van familie, vrienden en mandatarissen wensen wij hem het allerbeste toe!

Afsluiten doen we met het nieuws dat vele van onze mandatarissen en bestuursleden recent aan de slag gegaan zijn op facebook. Zij hebben namelijk een opleiding gekregen van CD&V nationaal. Buiten onze gewone facebookpagina kan je dus ook velen terugvinden op hun persoonlijk profiel.

CD&V Sint-Gillis-Waas op facebook

JONGCD&V Sint-Gillis-Waas op facebook

Volg ons op instagram

Volg onze huisbezoeken

Zondag 7 mei doet CD&V Sint-Gillis-Waas mee als groep aan het bloesembeleefbal. Heb jij ook zin om mee te gaan?

Op 21/04 werd officieel het startschot gegeven voor de bouwwerken van het nieuwe woonzorgcentrum.

Dinsdag 18 april is Chris Lippens terug aan de slag gegaan als burgemeester in onze gemeente.

Op woensdag 22 maart werd de OCMW-raad uitgenodigd voor een geleid bezoek in Den Azalee.

Op 21 maart zaten ouders, leerkrachten, directie, omwonenden en gemeente samen om het over de verkeersproblematiek in de Hulststraat te hebben.

Politiezone Waasland- Noord legt mooie cijfers voor.

Op 9 maart 2017 werden twee voorstellen met betrekking tot het parochiehuis in De Klinge goedgekeurd door de gemeenteraad.

Ook dit jaar vond de huldiging van de sportlaureaten plaats.

Het gemeentepersoneel kreeg enkele weken geleden een elektrische wagen ter beschikking. Op die wijze hopen we de burgers en de bedrijven te stimuleren om ook te investeren in een dergelijke milieuvriendelijke wagen!