N°2 - 30/03/2016

Beste vrienden,

Als eerste willen wij stilstaan bij de gruwelijke feiten die wij vorige week in ons land hebben meegemaakt. Iedereen is geschokt geweest dat dit zo dicht bij ons is kunnen gebeuren. Onze gedachten gaan dan ook uit naar de slachtoffers en hun familie. Ook denken wij aan iedereen die de aanslagen van dichtbij of veraf heeft beleefd, want dit laat niemand koud.

In contrast hiermee proberen wij als CD&V een WIJ-verhaal te brengen. Ook op onze eigen gemeente doen we iedere dag ons best om onze inwoners te verbinden met elkaar en een aangename samenleving in stand te houden. Om dit te doen kijken we terug op enkele projecten van de afgelopen periode en richten we daarnaast onze blik op de toekomst. We kijken vol spanning uit naar onze toekomstige realisaties.

Als CD&V kiezen wij om een levendige samenleving in stand te houden. We zetten in op verschillende domeinen. Als hoogtepunten deze maand kunnen we zeggen dat we zorgen voor een fietsvriendelijke gemeente. De aanleg van een nieuw fietspad aan de Molenbeek is daar een mooi voorbeeld van. Verder hebben we de kaart van de jeugd getrokken en hebben we onze uiterste best gedaan om het jeugdhuis te ondersteunen. Als CD&V steunen wij de jeugd oprecht en zijn dit geen betekeninsloze woorden. We zijn van mening dat in ons verhaal iedereen deel kan uitmaken van onze WIJ-groep. Zo vinden wij het ook belangrijk om café De Oude Statie te heropwaarderen en ervoor te zorgen dat Klingspoor zijn zeer gewaardeerde ontmoetingsfunctie kan verder zetten.

Als laatste nodigen wij u uit voor de start van ons nieuwe, grootse project: de aanleg van het nieuwe administratief en bestuurscentrum. Zaterdag 2 april om 14h is iedereen welkom om te klinken op de eerste steenlegging.

Hiermee sluiten wij onze nieuwsbrief af. Voor meer nieuws kan u altijd terecht op onze website en onze facebookpagina. Laat het zeker niet na om onze mensen aan te spreken indien u vragen heeft. Zij zullen u graag te woord staan.

Waar een wij is, is een weg.

Schepen Vergauwen enthousiast over nieuw fietspad

Karel Verelst maakt zich ernstig zorgen over  de aangepaste overeenkomst tussen het jeugdhuis Den Biel en het gemeentebestuur.

Schepen van jeugd Maaike De Rudder geeft haar mening over fuiven in het jeugdhuis.

Schepen Meul heeft plannen voor de toeristische trekpleister Klingspoor