Kim Schelfaut

8 november 1983

• Geboorteplaats:

Sint-Niklaas

Als docent binnen de lerarenopleiding, lid van de ouderraad van de school van onze kindjes en natuurlijk als mama ben ik zeer begaan met het thema onderwijs. Een goede infrastructuur, goede ondersteuning naar de kinderen, voldoende communicatie naar de ouders, maar ook voldoende ondersteuning voor het onderwijzend personeel, voldoende opvang voor- en na school, tijdens vakanties, ...

Natuurlijk moet die school ook vlot bereikbaar zijn, we willen allemaal een veilige schoolomgeving waar kinderen veilig kunnen wandelen, lopen en fietsen. Maar door de werkdruk is het voor veel ouders niet mogelijk om de tijd te nemen om hun kinderen te voet of met de fiets naar school te brengen, met de nodige gevolgen van dien. Hoe kunnen we dit oplossen?

Daarnaast heb ik nog een gezonde interesse in de natuur, wij hebben zoveel mooie natuur in onze gemeente. Denk maar aan de Roomanmolen in St-Pauwels, de Klingse bossen, de natuur rond Het Kalf, de pracht in Meerdonk (de mooie bloemenvelden, Panneweel, ..) en zoveel mooie plaatsen die ik vergeet op te noemen. We moeten deze zones respecteren, maar ook onze inwoners er attent op maken dat ze er zijn en dat ervan genoten mag worden. Hoe laten we dat genieten en respecteren hand in hand gaan?

Ik genoot ook een opleiding tot energiedeskundige, ecologisch bouwen, groene stroom, hernieuwbare energie, ... zowel voor u en mij als voor verenigingen en diensten toegankelijk maken. Dat is mijn droom.

Zo, nu kent u mij een beetje, mag ik u ook leren kennen? Wat verwacht jij van St-Gillis-Waas in de toekomst?