Matthias Rooman

24 januari 1989

• Geboorteplaats:

Sint-Niklaas

Beroepshalve kom ik dagelijks in aanraking met cijfers en fiscaliteit van (grote) bedrijven. Een persoonlijke interesse voor algemene economische en financiële onderwerpen binnen de gemeente vloeit hier eenvoudig uit voort. De inzichten in de manier waarop grote bedrijven georganiseerd zijn helpen zeker en vast ook bij het uitvoeren van de taak als bestuurslid van onze sociale huisvestingsmaatschappij.
Het blijft echter niet enkel bij cijfers. ​In mijn vrije tijd was ik jarenlang voorzitter van onze JONGCD&V afdeling in Sint-Gillis-Waas en actief als monitor bij CM en speelpleinwerkingen. Hieruit ontstond een streven naar sociale rechtvaardigheid en een besef dat verenigingsleven de hoeksteen van onze maatschappij uitmaakt. Het is mijn sterke overtuiging dat het verenigingsleven en de zorgsector een antwoord kunnen bieden op een maatschappij die steeds meer focust op het individu. Een gemeente als de onze levert hiervoor de nodige ondersteuning.